دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
عملیات محله اربعینی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از اجرای طرح «محله اربعینی» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از اجرای طرح «محله اربعینی» در استان خبر داد و گفت: رزمایش محله اربعینی تلاش می‌کند فعالان اربعینی را برای ترویج این فرهنگ و سبک زندگی، در محله‌ها پای کار بیارود تا رفته رفته این نوع نگاه در طول سال و در گستره ایران اسلامی جریان پیدا کند. این مهم با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شبکه تبلیغی و «استفاده از فناوری اربعین برای پیشرفت محله‌ها» را محقق خواهد شد.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف ناگزیریم که نرم‌افزارهای فرهنگی و اجتماعی در قالب پویش‌هایی مثل پویش محله همدل و محله اربعینی را برگزار کنیم تا هم افزایی و همگرایی در بستر محله فراهم شود و حکمرانی محله محور را در موضوعات مناسبتی تمرین کنیم.

طارمی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام اربعین اظهار داشت: سال گذشته در تمام نقاط شهری و روستایی رزمایش بزرگ جاماندگان را شاهد بودیم و مواکب بزرگی نیز از استان در مسیر اربعین چه در داخل و چه خارج از کشور فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: اربعین ما را رشد داد و باید فناوری اربعین به فناوری‌های کوچک ترجمه شود تا بتواند درمحله نسبت بگیرد؛ محله اسلامی و محله‌ای که مقاوم است را در یک کلمه ترجمه کردیم به محله همدل و این محله همدل وقتی به غدیر می‌رسد مهمانی محله را برپا می‌کند و وقتی به اربعین نزدیک می‌شود محله اربعینی رقم می‌زند و تلاش می‌کند هر کدام از اعضای محله نسبت خود را با اربعین مشخص کنند.

همچنین وی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این لایحه موضوع الگوی حکمرانی محله محور تصریح شده و حکمرانان به ضرورت این موضوع پی برده‌اند؛ پیشتاز این موضوع هم سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت است.

طارمی در رابطه با سایر بخش‌های طرح محله اربعینی تأکید کرد: در این طرح تمامی مساجد استان ارزیابی شده و مساجد بر اساس فعالیت‌ها و ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند به مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر دسته بندی می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان افزود در ادامه با اشاره به نقش سازمان تبلیغات در تسهیل امور این ایام گفت: سهم سازمان تبلیغات اسلامی حضور نرم افزاری و محتوایی است و تمرکز ما در این دو حوزه است تا محتوادهی و ایجاد گفتمان حضرت آقا و مأموریت کلیدی جهاد تبیین پیش رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha